21 Ağustos 2015 Cuma

68 Mustang Shelby GT-500 - 1/25 - AMT




selam arkadaşlar..

68 Mustang Shelby hayranı patronumun yaklaşık 1 yıl önce alıp yapmam için bana verdiği ve aklına geldikçe bizim arabada bir gelişme yok herhalde diye sorduğu modele ancak sıra geldi, bir an önce yapmak lazım, malum ekmek aslanın ağzında  :))


AMT'nin bildik berbat kitlerinden.  nefretlik malum farlardan var, kuru denemede gövde, iç mekan ve taban birleşimi sorunlu  inşallah doğru düzgün yapabilirim. 


Gövdeyi sarı üzerine siyah çizgili, iç mekanı ise bordo istiyor, öyle yapıcam..



işim çok..







bir haftalık temizlik işi var..


macun işleri, yan hava alıklarının, ön ve arka tampon altı panellerin birleşimi, jantlara bijon deliklerinin açılması..




kılavuzun tavsiyesinin aksine temiz bir görüntü için arka paneli bu safhada birleştirmek mecburi. tampomum panele birleşim yuvalarınıda kapattım..


berbat farlar..


mevcut farların içini boşalttım..



ortaya çıkan far aynası..


el yapımı şeffaf farların el yapımı çerçeveye konmuş hali, şeffaf camların biraz oval form kazandırılıp  parlatılması lazım..



kapı kollarına da el atmak lazım..








kitteki en çok gözüme batan yer stopların bulunduğu arka paneldi. stopları verdikleri gibi boyasan olmaz, boyamasan olmaz, bu şekilde yapmak içime sinmedi. stop çerçevelerini stren levhadan şerit kesip yaptım, tesfiye ettim olduğu kadar ve astarladım. paneli boyayıp ve amblemi folyo ile kaplayıp çerçeveleri ve stop içlerini alclad krom yapıp içlerini renklendirince eski halinden bin kat güzel olacak..




arka panel tamamdır.



berbat durumda olan ön panjurun içini boşalttım, yeni bir ızgara uydurmalı oraya..


astar işleri tamam.



kaset kapağından yapılma farların son hali, on numara oldular..





iç mekanın renk düzenini belirledim, ayrıntılandırmaya geldi sıra..




bobin, akü vs bir kaç ayrıntı hariç motor tamamdır. bir amerikan arabasında gördüğüm değişik bir distrübitörden yapmaya çalıştım, bobine gidecek orta kablosu kaldı.
iç mekandaki bordo kısımları parlak yaptım.
her zaman olduğu gibi radyatörü bakırla boyadım 
birkaç dokunuş hariç firewall'da tamamdır.
birkaç güne kadar gövde boyasına geçerim artık..




iç mekan tamamdır, sıra gövde boyasında..


ana renk olacak sarının daha canlı görünmesi için gövdeyi önce beyaza boyadım..


sarı boyayı bu defa 2k kullandım.


şeritleri boyamak için bantla maske yaptım..


şeritleri beğendim, jilet gibi çıktılar..



şimdi ön ve arka yazıları açıp yanlardaki amblemleri folyo kapladıktan sonra vernik işine geçerim..


son kat vernik tamamdır, alclad krom boya  işleriyle devam..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder