'57 Chevy Belair - AMT - 1\25

  
 Selam arkadaşlar..

57 Chevy'nin kutusunu açınca açıkçası biraz gözüm korktu. 8-9 adet ağaç üzerinde yüzden fazla parça var üzerinde.  Kutu kapağında görüldüğü şekilde Coca Cola dekalli değilde klasik şekilde çift renk olacak. Bakalım bu kutudan çıkan plastik parçalarına hayat verebilecek miyiz :)





 
Kit AMT'nin eski ama kaliteli ve detaylı kitlerinden. Gövdede pek çapak ve kalıp izi yok. Motoru oldukça ayrıntılı.











Yapım kılavuzuna bağlı kalarak işe motordan başladım. ağaçtan ayırıp iyi bir temizlikten sonra motorun ana parçalarını toplayıp, hava filtresi, dinamo, distrübitör v.s. diğer ıvır zıvırla birlikte astarladım.
Kılavuz oldukça ayrıntılı ve anlaşılır biçimde anlatmış herşeyi. hatta buji kablolarının distrübitörden bujilere hangi sıralamada takılacağını bile göstermiş :)



Kutudan çıkan amortisörler hoşuma gitmedi. Telden yaptığım helezonlarla yeniden amortisör yaptım..

Kısım kısım temizlik ve astar işlerine devam. şasiyi, diferasiyel v.s tüm alt gurubu astarladım.


Önceden astarladığım motor bloğunu Revell enamel kırmızıyla,  yan parçalarıda Modelmaster Metalizer'le boyadım.



 
Distrübitörde tam rengini buldu :)
Bu arada jant ve lastik takımımız İstanbul'dan usta modelci Hakan Eryılmaz abiden hediye geldi, tekrar çok teşekkür ederim :)
Motoru yavaştan toplamaya başladım.. 0,5 mm. lik matkap ucum kırıldığı için buji kablosu deliklerini 1 mm.'lik matkapla açtım, buna bağlı olarak buji kabloları biraz kalın oldu ama olsun artık..





Kaput ve bagaj kapaklarının astar öncesi BMF işlerini hallettim..

Gövdenin astarını attım..




Bagajda duracak stepnenin jantının bujon deliklerini deldim. radyatöre bakır görüntüsü vermek için boyadım. aracın altını topladım. Daha egzosları, depoyu ve şasinin tümünü bir miktar eskiticem.



 Jantları, tamponları ve diğer krom kısımları lavabo açıcıyla soydum. Üzerlerinde yapıştırıcı gibi koyu kıvamlı sarı renkli bir madde kaldı. ustaların tavsiye ettiği gibi diş fırçasıyla ovalayarak onlarıda temizledim. Parçalara gerekli tesfiyeyi yaptıktan sonra astar olarak revell enamel parlak siyahla boyadım hepsini. Kuruduktan sonra Krom Alclad (ALC 107) attım. Mucize ürün bu alclad. Sonuç harika oldu. Ne oyuncak gibi pırıl pırıl nede emaye boyası gibi mat, tam kararında ve gerçekçi görünüyor..







Sıra kapı içleri ve koltuklara geldi.





Boya ve BMF sonrasında hafif bir yıkama..


Tavan beyaz olacağı için güzelce maskeleyip gövdenin ilk kat boyasını attım..


Bu arada torpidoyada el attım. Gövde rengine boyayıp üzerine  Model Master metalizerle kuru fırçalama yaptım. Vernik olarakta Tamiya x22 kullandım. En son göstergelerin içine yine Tamiya x22 vernik damlatıp cam görüntüsü verdim, güzel oldu :)








Gövdenin ikinci kat boyasıda tamam. sırada tavanın beyaza boyanması var..



Tavan boyasıda tamamdır..




İki kat verniği atınca gerçek renk ve ton ortaya çıktı..








Geldik işin en can alıcı noktalarından birisi olan krom olması gereken kısımları maskeleyip Alcladla boyamaya..
Bu aşamada özensiz yada hatalı yapılmış maskeleme sonucu bütün işin berbat olma olasılığı var. Bu olasılığı ortadan kaldırmak için hiç kaçak olmayacak şekilde ve düzgün hatlarla maskeleme yapmak..




Ve sonunda aracı toplamaya başladım. İlk olarak camları taktım, hiç sorun çıkartmadan yerlerine oturdular. Sol ayna, iç ayna, silecekler, arka stoplar hepsi sorunsuz takıldı. Ön panjuru tampona adapte ettim, alt kısım ile gövdeyi birleştirdim. Montajdan önce iç mekan renkleri biraz gözüme batmıştı ama gövdeyle birleşince o kadarda kötü durmadı...





























Ön panjurun ortasındaki Chevy amblemini de orjinal renklerinde boyadım..



Plakaları renkli yazıcıda kendim bastım..





Ve sona sona geldik..
Karşınızda dış mekan çekimleri..














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder