'69 Ford Talladega-Revell-1\25

Selam arkadaşlar..
Ford'un pek bilinmeyen bir modeli Talladega.  Revellin çok detaylı  ve kaliteli bir kiti. Gövde kargoda biraz örselenmiş, bir cam direği kırık olarak çıktı kutudan. Ama olsun işimiz ne tamir ederiz...


Ana parçaların uyumunu kontrol ettim. Taban gövdenin içine çok zor giriyor, sokmak için neredeyse gövdeyi 8 şeklinde bükmek gerekiyor. İlk iş buna bir çözüm bulucam. Çünkü boyalıyken bu şekilde sokmak mümkün değil. Model gayet bol detaylı ve tertemiz. 
Aracın şekli şemali çok hoşuma gitti ..



İlk iş olarak cam direğini yapıştırdım.
 Motor bloğu mavi olacak. Ayrıca güzel ayrıntılar var araçta..



 Egzoslar ve diğer bazı motor parçalarına Model Master alüminyum attım.



Krom parçalara yıkama yaptım. Son bir kararla hava filtresinin kromlarını söküp arabanın gövde rengine boyamaya karar verdim..

 Bütün parçaları temizledim, tesfiyelerini yaptım, yıkadım, astara hazırlar, sırada büyük astar operasyonu var..

Elimde olan Revell enamel grileri karıştırıp astar yapıp uyguladım, iyi oldu.
İnsanın elinin ayarı olacak arkadaş  >:(
tıkanıklıktan dolayı parçalayıp tinere yatırdığım tabancanın kafasını takarken  fazla sıkmış olmalıyım ki kafa kırıldı, parçasıda gövdenin içinde kaldı.  İçeride kalan parçayı çıkardım. Bir önceki temizlikte kafanın sanki gövdenin içinde boşa döndüğünü hissetmiştim ama önemsememiştim, demekki o anda kırılmış yada çatlamış. 
Boya tabancam  arızalandığı için bu modeli sprey boyalarla tamamlamak zorundayım.
Baniodan tanesini 3 tl ye aldığım ucuz akrilik sprey boyalarla giriştim modele. Tabanca kırılmadan önce gövdeye ve diğer parçalara astar niyetine gri enamel boya atmıştım. Bunların üzerine atılacak akrilik boyanın alttaki astarı bozacağını bildiğimden kaput hariç tamamını hidroliğe gönderdim. Kaputuda bakalım ne oluyor diye deneme amaçlı olduğu gibi bırakarak enamel astarın üzerine akrilik sprey boyayı uyguladım. Boya aynı deri dokusu gibi çatladı. olumsuz reaksiyon sonucu bu hale geldiysede isteyerek yapılmış bigi bir görüntü oldu ve hoşuma gitti kuruyunca bir kat daha attım ve böyle bırakmaya karar verdim. Koltuklardada aynı yöntemi kullanıp deri gibi bir görüntü yakalamak istiyorum. Bazı amerikan arabalarının tavanlarınada uygulanabilir bence..
Önce test amaçlı hava filtresini turuncuya boyadım. hava filtresine ve gövdeye boyayı önce bir kat toz şeklinde, bir kat normal bir katta ıslak şekilde attım. Plastiğe gayet güzel tutundu boya. Boya gayet parlak ama yine deneme amaçlı olarak hava filtresine akrilik parlak vernik attım üzerine o da güzel oldu.
Arabanın tamponlarını jantlarını cam fitillerini mat siyah yapmayı düşünüyorum..








Koltuklarada deri görünümü vermeye çalıştım.


Gövde üzerindeki cam çıtalarının mat siyaha boyanması var şimdi. Motor ve alt takımlar tamamdır. Yine pipetten egzos kesip mat siyaha boyadım. Ön arka tampon ve panjurları mat siyahla boyayıp mat vernik attım. Jantlarında önce mat siyahla boyadım üzerlerine bir miktar metalik gri geçtim ve sonucu beğendim. Motorun kablolaması baya güzel oldu. Kapı içlerindeki gerekli yerleri fırça kullanarak modelmaster metalizerle boyayıp torpidodaki gövde rengi kısmıda kapı içlerindeki tona uydurup iç mekanıda sonlandırıcam.










 Stopları ve sinyalleri renklendirmeye başladım. Kurudukça cam boyası damlatıyorum, birkaç kat sonra tamamdır. (bu birkaç fotoğrası cep telefonuyla çektiğim için gerçek renkleri yansıtmıyor)








Cam fitillerini, yan sinyalleri ve diğer gerekli yerleri mat siyahla boyadım. Bir iki yerde kaçak olmuş, gerekli düzeltmeleri yapıcam..





Camlara film çektim. Fotoğrafları çektiğimde camların yapıştırıcısı henüz kurumamıştı. Modelin bir çok eksiği var tabiiki :) mesela ön amortisörleri takmayı unutmuşum. Gövdede hafif yamukluk olduğundan alt kısımla yapıştırırken japon kullandım. amortisörleri farkettiğimde çok geçti, yedek parça kutusunda yerlerini aldılar..Ama genel itibariyle boyasından tarzına kadar çıkan sonucu beğendim..



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder