Selam Arkadaşlar
Çoktandır yapmak istediğim modeldi bu..Modelimiz AMT marka ama AMT deyip geçmeyelim, bana göre gerçekten detaylı bir kit. Özellikle motor ve alt takımların hakkını vermişler. Ama buna karşılık özellikle küçük parçalar bolca çapaklı, en az 2 gün temizlik işi var, ama işimiz bu. :)
Bu modeli çok heveslendiğim lowrider tarzında detaylı alt takımların hakkını vererek yapmaya çalışıcam.
Kaputla gövde arasında aşırı boşluk vardı, iki taraftan uygun kalınlıkta
stren levha ekledim. iyice kurusun yarın kesip tesfiyesini yapıcam.
Adını bilmiyorum ama şu arka çamurluktaki kapaklar her arabaya yakışıyor..
Adını bilmiyorum ama şu arka çamurluktaki kapaklar her arabaya yakışıyor..
Alt takımları jantları bazı motor parçalarını altın rengine boyadım,
lowrider a yakışır.. Altın rengi henkel metylan effect serisi sprey
boya, tabancaya aktarıp sıktım ve sonucu beğendim.. Alt
kısım için humbrol 51 metalik sunset red kullandım, daha çok pembe
gibi. bu rengide beğendim.
Gövdeye mat siyah ikinci astarı attım.
Üzerine gövde boyasınıda attım, ışıl ışıl oldu..
Şasiyi altın rengine boyamıştım fakat üzerindeki ön takım vs. tüm
elemanlarda altın rengi olacağından bu parçaların öne çıkması için
şasinin altın renginin üzerine hafif bir metalik siyah geçtim. Güzel bir
renk çıktı ortaya, bu renk araba yapmak lazım..
İç mekan için astarları attım. astar boyamız kalmadığından eldeki tüm
enamel gri artıklarını bir kutuda birleştirip astar olarak kullandım.. Torpidonun gösterge kısımları farklı renk olacak.
gövdeyle altın rengi tamponlar yakıştı. zengin göründü
gövdeyle altın rengi tamponlar yakıştı. zengin göründü
Lowrider a yakışır altınlı, kromlu parçalar.. (egzos susturucularına
ve egzos çıkışlarına son bir boya rötüşü yapılacak) Alcladın gözünü
seveyim, kibrit çöpünü boyasan göze güzel gösteriyor
Alt takımı toplamaya başladım. Defalarca değişik şekillerde boyadım, ne yaptıysam ön tamponda diğer kısımlardaki tonu ve parlaklığı yakalayamadım. Ön amortisörler çok kötüydü, kürdan ve takı telinden yenisini yaptım.. Gerçeği muhtemelen plastik olur ama ben fanın davlumbazınıda krom yaptım. Alttaki boya arabanın gövdesinin rengiydi alcladı direk üzerine sıktım, güzel oldu. Egzos borularının kromuda aynı boyalardan..
Motoru tamamen toparladım, pervanede krom yapılacak..
Arka dingili düşüncesizce alçaltmadan toparladığımı anladım ve tekrara dağıttım . alt görüntüyü bozmayacak şekilde amortisörleri v.s kesip mümkün olduğunca alçaltıp tekrar toparladım.
Ön dingili topladım, sonrasında yine görüntüyü bozmadan çok az alçalttım. az alçalttım çünkü arkanın alçak önün biraz havada olmasını istiyorum..
Ön tampon ve panjuru tekrar boyadım ama yine arka tamponun görüntüsünü yakalayamadım, olduğu kadar artık..
Sırada iç mekan var..
Arka dingili düşüncesizce alçaltmadan toparladığımı anladım ve tekrara dağıttım . alt görüntüyü bozmayacak şekilde amortisörleri v.s kesip mümkün olduğunca alçaltıp tekrar toparladım.
Ön dingili topladım, sonrasında yine görüntüyü bozmadan çok az alçalttım. az alçalttım çünkü arkanın alçak önün biraz havada olmasını istiyorum..
Ön tampon ve panjuru tekrar boyadım ama yine arka tamponun görüntüsünü yakalayamadım, olduğu kadar artık..
Sırada iç mekan var..
Motoru yerine koydum. torpidonun, kapı içlerinin ve koltukların ilk
renklerini attım. Torpidoda göstergeler ve diğer ayrıntılar
renklendirilecek. Kapı içlerinde cam ve kapı kollarının vs.
detaylandırılması var. Resimlerde göründüğü kadar kötü olmasada ön
tampon pek içime sinmedi ama elimden gelen bu..
Gövdenin alclad işine başladım ve kazasız belasız tamamladım.
İç mekanda tamamdır..
Gövdenin ve sileceklerin çakma bmf işlerini hallettim, ön farları taktım, su deposunu boyadım..
Bitti sayılır artık. Ön panjura ve sileceklere yıkama yapıp, arka
stopları, aynayı ve arabayı kapatmadan takmayı unuttuğum vitesi kondurup
gövdeye iyi bir temizlik yaptıktan sonra dış mekan çekimleriyle
sonlandırıcam.
İleride tamponlarınıda kroma çeviricem şimdilik böyle bitti..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder