'69 Buıck Rıvıera El Camıno - AMT - 1\25

 
Selam arkadaşlar.. Kit AMT'nin vasat kitlerinden. Alırken kötü bir kite hazırlıklıydım ama bu kadarına değil.  Özellikle egzos, diferansiyel, depo vs. ayrıntıları  tabana basılı görünce çok hayal kırıklığına uğradım. Her yer çapak, küçük motor parçalarının şekilleri belli belirsiz..
İyi yönleride yok değil. Stok yada kustom yapmak için jant ve lastik takımından, ön koltuklardan, bazı motor parçalarından, tamponlardan, direksiyondan, motor kaputundan ikişer tane koymuşlar. Özellikle jant ve lastikler çok hoşuma gitti.  Stok mu kustom mu yapayım derken kesip biçip hayranı olduğum el camino tarzına çevirmeye karar verdim. 







 







Önce kuru birleştirme yaptım.  Yüksekliği ideal sanırım, jantlarda gayet güzel.. Diğer tüm parçaları temizliğine başladım. Düzenli ve temiz çalışma yapmak istiyorum..








Ve verdim testereyi modelin üzerine :)







Daha bir çok ayarlamaya ihtiyacı var ama kabaca böyle birşey olacak..



 
 2 jant ve lastik takımı alternatifimiz var.







 
 Jantta 2. seçeneğe karar verdik. 
Arka kısım şekillenmeye başladı. daha çook iş var yavaş yavaş yapıcaz. Tüm eklemeleri stren levhalarla yaptım. Tesfiye için çelik oto macunu kullanıcam..








Biraz daha ilerleme var. Daha arka camın yanları dolacak. Tavandaki falan şu anki köşeli hatlara bakmayın, sıkı bir macun ve zımpara çalışmasından sonra her yer oval hatlara sahip olacak.






Daha önce boyadığım iç mekanda değişiklik yapıp kestikten sonra arka tarafını stren levha ve forekse kapattım. Ayrıca iç mekan gövdeye dar geliyordu, kenarlara stren çubukla takviye yaptım. İç mekanın ve kenar takviyelerinin tesfiye işleri var.
Bu kadar yapmışken aracın yeni yapısına daha uygun olan kaput, koltuklar, torpido ve direksiyon denemeleri yaptım.















Macun işlerine kenarından giriş yaptım..





Deneme astarı attım, tesfiyede yoğunlaşılacak yerler ortaya çıktı..





 

 Aslında tamponları ve jantları olduğu gibi kullanmayı planlıyordum ama özellikle tamponlardaki çapaklara bağlı tesfiye ihtiyacı yüzünden parçaları lavabo açıcıya gönderdim. Hazır bunu yapmışken yanlarına elimde olan bir kaç jant ve tamponuda attım.

Gövdede tesfiye isteyen birkaç yerle daha uğraştım..





 
Fırından yeni çıktı, sıcak sıcak.. 
Gövdeyi  humbrol 222 metalik lacivertle boyadım. Arka tarafta küçük bir akma dışında güzel oldu, onuda iyicene kuruduktan sonra zımparayla hallederim..














Bu arada alclad boya için jantları ve tamponları parlak siyah revell le boyadım, akşama alclad var..






                                                                  Alclad işi tamamdır.
            Kromları gibi biraz koyu yapmaya çalıştım. Özellikle tamponların tonunu çok beğendim.








 
İç mekanı tekrar boyadım. gövdeyle tam zıt renkler seçtim.
Sırada taşan boyaların rötüşü, gerekli yerlere bmf uygulanması ve göstergelerin yapılması var.  Sonra gövdenin alclad işlerine geçicem.








 








İç mekanla uğraştım biraz. Kapı içlerindeki turuncu yaptığım kısımlara ve koltuklara toz pastelle muamele yaptım. Direksiyonu modelmaster metalizerle renklendirdim, ortasınada x22 damlattım. Orta konsola bmf yaptım. Vites diye verdikleri şeyi hiç beğenmedim..






Gövdenin kromları için maskeleme ve siyah astar yaptım..





Gövdenin alclad işi tamamdır, fena olmadı. Gövdede bazı rötüş işleri var. ayrıca kapı ve kaput çizgilerinin yıkamaya ihtiyacı var, özellikle kaput çizgisinin.. Arka tampondaki stop farlarının boyanması ve ön tampon ve ön çamurluklardaki sinyallerinde boyanması lazım.







Clear boyam olmadığı için kırtasiyeden kutusu 1 tl'ye cam boyası aldım. Sonuç bana göre çok güzel. sinyaller için turuncuya biraz kırmızı kattım. Arka stoplar içinde kırmızı kuruduktan sonra bir kaç kat daha atıcam. Ön çamurluklardaki sinyalleride alclad la boyadıktan sonra turuncu yapıcam.. En sonda tümünün üzerine x22 damlatıp korumaya alıcam..







 
 Bir deneme daha..







 
 Malum, kitte egzos olmadığı için içi içe geçmiş iki pipetten egzos yaptım. Egzoslarla beraber aynaları ve benim reno 12 nin direksiyonundaki perişan olan amblemide boyadım  :)
Egzoslar hoşuma gitti doğrusu..






 
 Camları taktım, motor kaputundaki hava alığına alcladla boyanmış perde tülünü alttan yapıştırdım. İç mekanı kesip biçtiğim için alt kısıma değilde gövdenin içine gördüğünüz uyduruk yöntemlerle sabitlemek zorunda kaldım. 







 







Kasanın içine ahşap denemesi yaptım ama beğenmeyip ahşapları söktüm. Baya zorlu bir çalışma oldu ama bir paket dondurmalı pastayı yiyerek ambalajın içindeki pütürlü tabandan yeni döşeme yaptım, yapıştırmadan modelmaster metalizerle boyadım..
Tamponları taktım. tamponlarla kaporta arasında aralık kalan yerler var ama olsun artık..
















Bagajın döşemelerini hallettim, pipetten egzoslarıda taktım ve beğendim.
kasanın içinde boya rötüşü yapacağım birkaç yer var.







  İyisiyle, kötüsüyle bu modelide tamamladım ve sonucu genel  itibariyle beğendim.. Montajda parlaklığını kaybeden yerleri ince compoundla hallettim. Aynaları çok öne yapıştırdığımı çok geç farkettim. Tampon gövde aralarında açıklıklar var. Resimlerde arka tamponun yan taraflarında abartı açıklıklar var gibi görünüyor ama tampon köşelerinin eğimli yapısından kaynaklı göz yanılmaları bunlar..
Beğenilerinize sunarım..












































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder