Selam arkadaşlar.. Kit AMT'nin vasat kitlerinden. Alırken kötü bir
kite hazırlıklıydım ama bu kadarına değil. Özellikle egzos,
diferansiyel, depo vs. ayrıntıları tabana basılı
görünce çok hayal kırıklığına uğradım. Her yer çapak, küçük motor
parçalarının şekilleri belli belirsiz..
İyi yönleride yok değil. Stok yada kustom yapmak için jant ve lastik takımından, ön koltuklardan, bazı motor parçalarından, tamponlardan, direksiyondan, motor kaputundan ikişer tane koymuşlar. Özellikle jant ve lastikler çok hoşuma gitti. Stok mu kustom mu yapayım derken kesip biçip hayranı olduğum el camino tarzına çevirmeye karar verdim.
İyi yönleride yok değil. Stok yada kustom yapmak için jant ve lastik takımından, ön koltuklardan, bazı motor parçalarından, tamponlardan, direksiyondan, motor kaputundan ikişer tane koymuşlar. Özellikle jant ve lastikler çok hoşuma gitti. Stok mu kustom mu yapayım derken kesip biçip hayranı olduğum el camino tarzına çevirmeye karar verdim.
Önce kuru birleştirme yaptım. Yüksekliği ideal sanırım, jantlarda
gayet güzel.. Diğer tüm parçaları temizliğine başladım. Düzenli ve temiz
çalışma yapmak istiyorum..
Ve verdim testereyi modelin üzerine :)
Daha bir çok ayarlamaya ihtiyacı var ama kabaca böyle birşey olacak..
2 jant ve lastik takımı alternatifimiz var.
Jantta 2. seçeneğe karar verdik.
Arka kısım şekillenmeye başladı. daha çook iş var yavaş yavaş
yapıcaz. Tüm eklemeleri stren levhalarla yaptım. Tesfiye için çelik oto
macunu kullanıcam..
Biraz
daha ilerleme var. Daha arka camın yanları dolacak. Tavandaki falan şu
anki köşeli hatlara bakmayın, sıkı bir macun ve zımpara çalışmasından
sonra her yer oval hatlara sahip olacak.
Daha önce boyadığım iç mekanda değişiklik yapıp kestikten sonra arka
tarafını stren levha ve forekse kapattım. Ayrıca iç mekan gövdeye dar
geliyordu, kenarlara stren çubukla takviye
yaptım. İç mekanın ve kenar takviyelerinin tesfiye işleri var.
Bu kadar yapmışken aracın yeni yapısına daha uygun olan kaput, koltuklar, torpido ve direksiyon denemeleri yaptım.
Bu kadar yapmışken aracın yeni yapısına daha uygun olan kaput, koltuklar, torpido ve direksiyon denemeleri yaptım.
Macun işlerine kenarından giriş yaptım..
Aslında tamponları ve jantları olduğu gibi kullanmayı planlıyordum ama özellikle tamponlardaki çapaklara bağlı tesfiye ihtiyacı yüzünden parçaları lavabo açıcıya gönderdim. Hazır bunu yapmışken yanlarına elimde olan bir kaç jant ve tamponuda attım.
Gövdede tesfiye isteyen birkaç yerle daha uğraştım..
Deneme astarı attım, tesfiyede yoğunlaşılacak yerler ortaya çıktı..
Aslında tamponları ve jantları olduğu gibi kullanmayı planlıyordum ama özellikle tamponlardaki çapaklara bağlı tesfiye ihtiyacı yüzünden parçaları lavabo açıcıya gönderdim. Hazır bunu yapmışken yanlarına elimde olan bir kaç jant ve tamponuda attım.
Gövdede tesfiye isteyen birkaç yerle daha uğraştım..
Fırından yeni çıktı, sıcak sıcak..
Gövdeyi humbrol 222 metalik
lacivertle boyadım. Arka tarafta küçük bir akma dışında güzel oldu,
onuda iyicene kuruduktan sonra zımparayla hallederim..
Bu arada alclad boya için jantları ve tamponları parlak siyah revell le boyadım, akşama alclad var..
Kromları gibi biraz koyu yapmaya çalıştım. Özellikle tamponların tonunu çok beğendim.
İç mekanı tekrar boyadım. gövdeyle tam zıt renkler seçtim.
Sırada taşan boyaların rötüşü, gerekli yerlere bmf uygulanması ve göstergelerin yapılması var. Sonra gövdenin alclad işlerine geçicem.
Sırada taşan boyaların rötüşü, gerekli yerlere bmf uygulanması ve göstergelerin yapılması var. Sonra gövdenin alclad işlerine geçicem.
İç mekanla uğraştım biraz. Kapı
içlerindeki turuncu yaptığım kısımlara ve koltuklara toz pastelle
muamele yaptım. Direksiyonu modelmaster metalizerle renklendirdim,
ortasınada x22 damlattım. Orta konsola bmf yaptım. Vites diye verdikleri
şeyi hiç beğenmedim..
Gövdenin kromları için maskeleme ve siyah astar yaptım..
Gövdenin alclad işi tamamdır, fena olmadı. Gövdede bazı rötüş işleri
var. ayrıca kapı ve kaput çizgilerinin yıkamaya ihtiyacı var, özellikle
kaput çizgisinin.. Arka
tampondaki stop farlarının boyanması ve ön tampon ve ön çamurluklardaki
sinyallerinde boyanması lazım.
Clear
boyam olmadığı için kırtasiyeden kutusu 1 tl'ye cam boyası aldım. Sonuç
bana göre çok güzel. sinyaller için turuncuya biraz kırmızı kattım.
Arka stoplar içinde kırmızı kuruduktan sonra bir kaç kat daha atıcam. Ön
çamurluklardaki sinyalleride alclad la boyadıktan sonra turuncu
yapıcam.. En sonda tümünün üzerine x22 damlatıp korumaya alıcam..
Bir deneme daha..
Malum,
kitte egzos olmadığı için içi
içe geçmiş iki pipetten egzos yaptım. Egzoslarla beraber aynaları ve benim reno 12 nin
direksiyonundaki perişan olan amblemide boyadım :)
Egzoslar hoşuma gitti doğrusu..
Egzoslar hoşuma gitti doğrusu..
Camları
taktım, motor kaputundaki hava alığına alcladla boyanmış perde tülünü
alttan yapıştırdım. İç mekanı kesip biçtiğim için alt kısıma değilde
gövdenin içine gördüğünüz uyduruk yöntemlerle sabitlemek zorunda kaldım.
Kasanın içine ahşap denemesi yaptım ama beğenmeyip ahşapları
söktüm. Baya zorlu bir çalışma oldu ama bir paket dondurmalı pastayı
yiyerek ambalajın içindeki pütürlü tabandan yeni döşeme yaptım,
yapıştırmadan modelmaster metalizerle boyadım..
Tamponları taktım. tamponlarla kaporta arasında aralık kalan yerler var ama olsun artık..
Tamponları taktım. tamponlarla kaporta arasında aralık kalan yerler var ama olsun artık..
Bagajın döşemelerini hallettim, pipetten egzoslarıda taktım ve beğendim.
kasanın içinde boya rötüşü yapacağım birkaç yer var.
kasanın içinde boya rötüşü yapacağım birkaç yer var.
Beğenilerinize sunarım..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder