selam arkadaşlar..
boş adam neyle uğraşır ?
benim gibi saçma sapan işlerle tabiiki.
paraya kıyıp yeni bir kit almak yerine eldeki eskileri keser biçer. bu pintilik nereye kadar..
yıllar önce abimin hediye ettiği gerçek rengi bordo olan bu arabayı yine yıllar önce fırçayla şu anki renklerine "boyamıştım". şimdi bunu kesip biçip çok beğendiğim Korkut Varol abinin referansındaki gibi bir çekici-kurtarıcıya dönüştürmek istiyorum ama baya bir kesip biçme ve macun zımpara işi çıkacak.. arabanın arkasını uzatıp çift teker yapıp çamuurlukları kapatıcam. kabaca çizimini yaptım ve arka çamurluğu kestim. baya orjinal bir şey olacak
yapmak istediğimi kabaca kağıda döktüm..
boş adam neyle uğraşır ?
benim gibi saçma sapan işlerle tabiiki.
paraya kıyıp yeni bir kit almak yerine eldeki eskileri keser biçer. bu pintilik nereye kadar..
yıllar önce abimin hediye ettiği gerçek rengi bordo olan bu arabayı yine yıllar önce fırçayla şu anki renklerine "boyamıştım". şimdi bunu kesip biçip çok beğendiğim Korkut Varol abinin referansındaki gibi bir çekici-kurtarıcıya dönüştürmek istiyorum ama baya bir kesip biçme ve macun zımpara işi çıkacak.. arabanın arkasını uzatıp çift teker yapıp çamuurlukları kapatıcam. kabaca çizimini yaptım ve arka çamurluğu kestim. baya orjinal bir şey olacak
yapmak istediğimi kabaca kağıda döktüm..
kesmeyi planladığım kısıma klavuz olsun diye bant çektim ve aldım
dremeli elime. dremelin kesim için olan küçük disklerini takıp verdim
malzemeye ama koruma gözlüğüde takmış olmama rağmen fena halde tırstım.
sanki disk her an kırılıp yüzüme gözüme sıçrayacak gibime geldi.
yine ne varsa babadan kalma yöntemlerde var deyip aldım elime şerit testereyi, böldüm ikiye gövdeyi. bu çinlilere aman sağlam malzeme kullanın deseniz bu kadar sağlam yapmazlar. kesene kadar 2 tane şerit testere körelttim. Antalyada ne kadar aradıysam dremele takılacak dişli bir kesici bulamadım..
yine ne varsa babadan kalma yöntemlerde var deyip aldım elime şerit testereyi, böldüm ikiye gövdeyi. bu çinlilere aman sağlam malzeme kullanın deseniz bu kadar sağlam yapmazlar. kesene kadar 2 tane şerit testere körelttim. Antalyada ne kadar aradıysam dremele takılacak dişli bir kesici bulamadım..
arka çamurluklar örnekteki gibi kapalı olacak.
kesme,
biçme, yamama işlerine başladım. gövde genel hatlarıyla ortaya çıkmaya
başladı. kabinin arkasına cam açtıktan sonra komple macun işleri var..
kabinin arkasına cam açtım.
modeli komple macuna soktum, çıkardım..
akşama model zımpara ve ben suyun altında uzun saatler geçiricez
160 numara kum zımparasından başlayıp 400-800-1000-1500 zımparalarla bu hale geldi. sonrasında birde tamiya puttyle gerekli yerlere işlem yaptım üzerine birde incecik deneme astarı attım. birkaç yer daha çıktı ortaya, oralarıda hallettikmi gövde astara hazır olacak.
birde fazla motor var elimde, belki onuda yaparız..
birde ön cam direği yapmak lazım. ayrıca rahatsız edici kalıp izleri var, onları silmeye başladım ama plastikteki kadar kolay olmuyor tabi, dremel sağolsun.
defalarca tesfiye yapmama rağmen ufak tefek bazı kusurlar hala var, buralarıda hallettimmi kabin arkasının görüntüsü güzel olacak..
arka kısmı genel olarak böyle düşünmüştüm ama değişik bir şekil daha var kafamda..
arka çamurlukları kuyruğa kadar uzattım, güzelde oldu..
bir taraftan gövdenin tesfiye işleriyle uğraşırken bir taraftanda motora başladım..
motor odasına sığdırabilmek için karter gibi görünmeyen yerlerinden baya bir budadım motoru, hatta şanzumanı bile kestim, iman gücüyle gidecek araba
radyatör gibi bir şey kestim. etrafını falan kaplayıp, kapağını yapıp kullanıcam bunu.
arabaya göre baya azman bir motor oldu, bu motorla uçar bu uçar
radyatör kabaca böyle birşey olacak..
motor odasına sığdırabilmek için karter gibi görünmeyen yerlerinden baya bir budadım motoru, hatta şanzumanı bile kestim, iman gücüyle gidecek araba
radyatör gibi bir şey kestim. etrafını falan kaplayıp, kapağını yapıp kullanıcam bunu.
arabaya göre baya azman bir motor oldu, bu motorla uçar bu uçar
motorun
bazı parçalarına alclad öncesi siyah astar yapmaya başlamıştım. siyahın
kapağını tam kapatmamışım demekki boya macun gibi olmuş, yinede şansımı
deniyim dedim, tabanca tıkandı. çaresiz motor için modelmaster metalik
kullanıcam..
boyadığım ilk iki saat boya çok homojendi, fakat zaman geçtikçe
parçaların çıkıntılı kısımları beyazladı. yani çıkıntılı detayların
üzerindeki boya süzülerek içe detayları doldurma eğilimi gösterdi. Tam
kuruduktan sonra alcladı uyguladım fakat modelmaster gibi herhangi bir
metalik boyadan farklı bir sonuç çıkmadı ortaya.
neyse, tecrübe oldu diyip böyle devam ediyoruz..
vallejo'nun putty si keskin kıyı köşeleri doldurmakta çok işe yarıyor..
alcladın altına astar niyetine kullandığım parlak siyah enamel boyam
bitmişti. ne yazıkki Antalya'da boya satan sadece birkaç yer var ve
bunlarda çeşit yok, olanlarda en az 10 yıllık boyalar. Hobbytime danda
sipariş vermek istemedim, malum 5 liralık boyaya 10 lira kargo verecek
kadar zengin değiliz. bu durumda belki bir alternatif olur diye 6 liraya
Polisan ın 250 gramlık parlak siyah sentetik boyasından aldım. ayrı bir
kapta selülozik tinerle inceltip krom boyama yapacağım parçalara
uyguladım. geç kuruduğu için tabancayı tıkamıyor ve parça üzerinde ışıl
ışıl duruyor. 24 saat kuruttuktan sonra alclad boyayı yapıcam
üzerlerine. eğer sonuç iyi olursa bizlere süper ekonomik bir alternatif
olur. bakalım..
neyse, tecrübe oldu diyip böyle devam ediyoruz..
vallejo'nun putty si keskin kıyı köşeleri doldurmakta çok işe yarıyor..
ön cam direği ekledim, Korkut Varol abiden arakladığım yöntemle şırıngadan vinç yapımına başladım. perçinler toplu iğne başı..
.
boyadığım
motor parçalarını birleştirdim. gövdeyi boyayıp radyatörü kalıcı olarak
monte ettikten sonra hortumunu, aküyü ve bir iki küçük parçayı
takıcam..
astar attım, birkaç kusur daha çıktı ortaya. yapabildiğimi yapıp çok da fazla üzerinde durmayı düşünmüyorum.
en mutlu anlarımdan birisi arabayı ayaklandırdım.
astar attım, birkaç kusur daha çıktı ortaya. yapabildiğimi yapıp çok da fazla üzerinde durmayı düşünmüyorum.
en mutlu anlarımdan birisi arabayı ayaklandırdım.
tekerlerin hepsini tek tek yapıştırdığım için hepsinin yere düzgün basmasını sağlamak kolay olmadı.
bence çift teker süper durdu..
bence çift teker süper durdu..
boya
işi tamamdır, güzel oldu bence. bu boyayı daha önce buıckde denemiştim,
parlak vernikle çok güzel durmuştu, bundada aynı sonucu bekliyorum.
iyice kurudurtan sonra verniğini atıp devam edicem.
vinçde böyle birşey olacak, olursa
vernik işide tamamdır.
vinçde böyle birşey olacak, olursa
vernik işide tamamdır.
gövde
parçalarının vernikleri kurudu, birde böyle fotoğraflamak istedim.
alclad
boyayı yaptım ama beyaz bantlarda yine kaza yaşadım. bir daha 3m bile
olsa tamiya hariç bant kullanmamaya karar verdim.. neyse oralara rötüş
yaparız artık..
modeli toplamaya başladım.
çamurluktaki gerekli boya rötüşünü yaptım. plaka yazılacak, ön panjurun yıkamaya ihtiyacı var. öne ve arkaya asetattan cam yaptım. arka tampon takılıp römorku çekmek için tertibat yapılacak. vinç yapılacak, aynalar ve stop lambaları yok..........................
vinçle biraz ilgilendim. kollar için foreks, pistonlar için pipet kullandım. bu haliyle ölçeği daha uygun oldu. astarınıda attım. kendi rengi sarı yada daha açık gri düşünüyorum..
modeli toplamaya başladım.
çamurluktaki gerekli boya rötüşünü yaptım. plaka yazılacak, ön panjurun yıkamaya ihtiyacı var. öne ve arkaya asetattan cam yaptım. arka tampon takılıp römorku çekmek için tertibat yapılacak. vinç yapılacak, aynalar ve stop lambaları yok..........................
vinçle biraz ilgilendim. kollar için foreks, pistonlar için pipet kullandım. bu haliyle ölçeği daha uygun oldu. astarınıda attım. kendi rengi sarı yada daha açık gri düşünüyorum..
vincin parçalarına tuz tekniğiyle paslar yaptım, baya güzel oldu..
çeki demiri gözüme çok büyük görünmüştü, onuda küçülttüm şimdi daha iyi..
egzoslar her iki taraftan böyle çıkacak..
arka tampon ve çeki demiride tamamdır..
vinci vernikledim, tam istediğim gibi oldu. böylece
vinç işinede noktayı koyduk. egzoslarda tamam
..
vincin eklem yerlerinin pimlerini yaptım, kasaya monte etmedim daha..
her ikisininde stop lambaları hariç römorkta kamyonette tamamdır.
yarın açık hava resimleri geliyor..
her ikisininde stop lambaları hariç römorkta kamyonette tamamdır.
yarın açık hava resimleri geliyor..
bu projeninde sonu geldi. eksik olan stopları ve aynaları en kısa zamanda yapıp takıcam, ama şimdilik bu kadar..
Tek kelimeyle mükemmel
YanıtlaSilteşekkür ederim..
YanıtlaSilEllerinize saglik muhtesem olmuş
YanıtlaSilteşekkürler..
Sil