5 Ocak 2015 Pazartesi

"Freeman" Speed Shop - 1/24/1/25 - Handmade


selam arkadaşlar..

kapaklı mutfak kaplarında bekleyen yapılmış modellerden iki  tanesini  sergilemek için daha önce yabancı bir modelcinin yaptığı ve ondan gördüğüm iki duvar kesitinden oluşan basit bir tamirhane önü canlandırması yapmak istedim. 

zemini ve duvarları 1 santimlik alçıpan levhadan kestim. yer kaplamalarını 100 ve 180 numara zımparaları 5x5 cm keserek hazırladım. çatı kesitleri için oluklu levhaları 2 alüminyum bantı birbirine yapıştırdıktan sonra yaptığım basit kalıpta bastım. levhalar tam galvaniz renginde oldukları için tekrar boyamayı düşünmüyorum.












tabelayı internetten indirip bastım,  gövdesini stren çubuktan yaptım, ferforje kısmını takı telinden büktüm..


boyanması kaldı..



alçıpan levhanın üzerinde kaplı olan karton benim istemediğim şekilde  çok düzgün bir yüzey oluşturduğu için üzerine alçı çekmiştim, kötü yapılmış bir sıva görüntüsü vermeye çalışarak zımparaladım yüzeyi. ilk kat boyasını attım, daha sonra yer yer değişik tonlamalar yaparım.

yerdeki ızgarayı foreks den yaptım, kolay yontuluyor..





zemin kaplamasını yaptım, sıra boyanmasında..

dükkan tabelasını ve kullanacağım bazı yazı ve malzemeleri hazırlayıp bastım..



aydınlatma çalışmaları..

kapının üzerine lamba yapmak için kafasını lamba şapkası yapmak üzere uygun ölçüde krem tüpü, led lambalar, büyük kapının üzerine gelecek tabelayı aydınlatacak 3 tane lamba içinde "pasta mumu şeyleri" :) (adlarını bilmiyorum),  lambaların kolları için tükenmez kalem içi, hepsine elektrik vermek içinde duvarın arkasına saklamak üzere eski bir uzaktan kumandadan kesilmiş pil yatağı..

tüm malzemeler ve yöntemler yapılmış çeşitli dioramalardan araklamadır.








çatı işleri..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder