24 Mayıs 2014 Cumartesi

1/24 Tuğlalar (by Gül İpek)

       


                                                                  Selam arkadaşlar..

            Uzun zamandır arabalarımın resimlerini çekmek için bir zemin ve arka fon yapmak istiyordum.
Bu konuda gerekli gazı değerli Gül İpek hanımefendiden alarak yine kendisinden öğrendiğim malzeme ve teknikle işe başladım.

            İlk defa elime aldığım bir malzeme olan model hamuru Jovi marka. 250 gramlık pakedi 4 tl..
Yumuşak ve kolay çalışılabilen bir malzeme..


                Tuğlaların 1/24 ölçeğe uygun boyutunu belirledikten sonra ahşaptan basit bir kalıp yaptım. Kalıbın 3 tarafı sabit, 1 tarafı sabit değil. Her kenara hamurun kesilme noktalarını gösteren işaretler koydum. Tabana kesme işi bittikten sonra malzemeyi kalıptan kolay çıkartmak amacıyla plastik bir yüzey yerleştirdim.  




            Hamuru kabaca yerleştirdikten sonra merdaneyle düzeltip falçatanın içindeki bıçakla tek harekette kesimleri yaptım ve tabana yerleştirdiğim plastik zeminle beraber malzemeyi kalıptan aldım.







             Bir gece kısmen kuruduktan sonra tuğlaları birbirinden ayırıp güneşte kurumaya bıraktım.

             Sonuç hiç de fena olmadı..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder